Ekainak 14, 19:00
Si un árbol se cae (2022) Julia Martos. 21’ + Only Rituals Can Save Us (2022) Julia Martos. 10’ + From Vincent’s House in the Borinage (2016) José Fernandes. 18’. Guztira: 49’. Gainera, Julia Martos izango da bertan
Saioa hiru film laburrek osatzen dute. Bertan, zinemagileek norberari erreferentzia egiten dioten erretratuak osatzen dituzten beste baten lanaren bitartez.
Lehenengo bi pelikulak paisaian oinarritzen dira, horiek iradokitzeko duten indarraz jabetzeko. “Si un árbol se cae” obran Martosek paisaia beraren aldaketak aurkezten ditu. Paisaia hori bere aitonak margotu zuen, aldez aurreko saiakera gisa. Senideen eta bertakoen testigantzen bidez, leku hori bilatzen du, ziur aski fikziozkoa izango da, eta ibilbide hori islatzen du, bere historiarekin bat egiteko.
“From Vincent’s House in the Borinage” obran, Herbehereetako margolariak denbora batez bizi izan zen espazio zehatz batetik abiatzen da Fernandes. Zinema ingurunearen bidez, artistaren obra eta izate fantasmagorikoa islatzen dira.
Martosek “Only Rituals Can Save Us” baliatzen du bere ahizparen ahotsarekin filmatzen duen subjektuaren interesa zalantzan jartzeko. Filma erretratu bikoitz gisa sortzen da, eta erretratatutakoaren gorputza harpidedun edo bitartekari da aldi berean.
Si un árbol se cae
Duela urte batzuk, artistaren aitonak paisaia txiki bat margotu zuen oholtxo baten gainean: haitz hutsak, eta oinetan, etxe bat. Leku hori benetan existituko da? Hala bada, non egongo da? Si un árbol se cae paisaia horren bilaketa da, eta arbaso ezezagun baten urratsetan murgiltzen da, besteen kontakizunen eta ikuspegiaren bidez.
Only Rituals Can Save Us
Only Rituals Can Save Us autobiografiaren, historiografia dekolonialaren eta dantzaren elkargunean kokatzen den ikus entzunezko saiakera da. 1947an Maya Deren zinemagile esperimental ukrainarra Haitira joan zen budu erritu eta erritualak filmatzera. Saiakera horrek amaitu gabeko filmarekin jolasten du.
From Vincent’s House in the Borinage
Theo anaiari zuzendutako gutun bat da Vincent Van Goghek bere bizitza artistikoaren une garrantzitsuan bizi izan zuen obran eta paisaietan murgiltze iradokitzaile honen abiapuntu metaforikoa. Presentzia arraro bat sartzen da bizi zen etxean, bere estudioa eraldatzen du, bere ingurunean murgiltzen da eta paisaiak zeharkatzen ditu bere koadroekin bat egin arte, olio irudi hutsa, amets misteriotsu eta ukiezin baten itxura hartzen duena, Herbehereetako maisu handia bezala.